Főmenü

Kórházi tanulás kicsit másképp – KórházSuli

kórházsuli

Utolsó frissítés:

Mi az a KórházSuli?

Az előző tanévben fogtunk össze hárman: Bercelédi Réka tanárnő – Eötvös József Gimnázium, Budapest, Prievara Tibor tanár úr – Madách Imre Gimnázium, Budapest, és én – Tóthné Almássy Monika kórházpedagógus – Fővárosi Iskolaszanatórium Általános Iskola, Heim Pál Gyermekkórház, hogy kidolgozzuk és beindítsuk azt a rendszert, amiben középiskolás diákok fejlesztenek személyre szabott tananyagot a kórházban fekvő, illetve otthon sokáig gyógyuló gyerekeknek.

Ennek keretében mi, kórházpedagógusok felajánljuk a lehetőséget a kórházban fekvő tanítványainknak.

A tantárgyak kiválasztása után a tankönyv címét és az aktuális oldalszámot megküldjük a középiskolás segítőknek, akik egy, az e-studygroup keretrendszerben kidolgozott applikáció segítségével személyre szabott tartalommal és feladatokkal tananyagot fejlesztenek. Egy középiskolai mentor tanár ezt szakmailag ellenőrzi, és már érkezik is a tananyag. Lehetnek különleges kérések is, a középiskolás diákok szívesen beleszövik a feladatokba a kedvenc mesehősöket, és érdeklődési körnek megfelelő ismeretterjesztő anyag is készült már így.

monitor

 

Ez egy olyan rendszer, amelyben minden szereplő nyertes.

Tanítványaink nagy örömmel foglalkoznak a számukra diáktársaik által megszerkesztett tananyaggal. Nekünk, kórházpedagógusoknak nagy segítség, hogy egy olyan új eszközt kapunk a kezünkbe, amivel színesíthetjük a munkánkat, amivel könnyebben tudjuk tanítványainkat motiválni. Egy másik nagy előnye, hogy olyan tantárgyak tananyagi jutnak el hozzánk, amikről nekünk esetleg kevesebb ismeretünk van.

A középiskolások számára kiváló lehetőség arra, hogy elmélyülnek egy-egy tananyagban, illetve az, hogy a kötelező közösségi szolgálatukat egy mindenki számára hasznos dologgal tudják eltölteni. A mentortanárok számára a szakmai kihíváson kívül jó alkalom, hogy tanítványaikkal közelebbi kapcsolatba kerüljenek.

Végezetül álljon itt néhány érintett véleménye:

Varga Enikő kolléganőm és a tanítványának a levele és ajándéka a tananyag készítőihez:

„Nagyon köszönjük a munkátokat, ma meg is csináltuk az “életkorok” részt. K-nak rögtön felcsillant a szeme, mikor reggel mondtam neki, hogy megérkezett az új rész. Üzenjük a gyerekeknek, hogy nagyon köszönjük, hogy ennyire élvezetessé teszik a tanulást. Ma megkérdeztem a tanítványomtól , hogy a kórházsuli jobb-e vagy a munkafüzet, mire rávágta, hogy a kórházsuli sokkal jobb!!! Fülig ér a szája, a mai részben az Einstein kép tetszett neki a legjobban, és nagyon tetszik neki az is, mikor megold egy feladatot, rögtön ott a “lány”, aki viccesen jelzi, hogy jó-e a megoldás vagy sem. Nagyon odafigyel, rögtön rám szólt, mikor az egyik kékkel kijelölt szóra nem kattintottam rá, mert minden részlet érdekli! Nagyon aranyos, szerintem a környezet lesz a kedvenc tantárgya! :)”

Névtelen

Egy középiskolás tananyag fejlesztő diák gondolatai:

„Bár ennek a feladatnak elsősorban azért kezdtem neki, mert a hiányzó néhány közösségi szolgálati órámat az ötvenből teljesíteni akartam, mire befejeztem, egészen másképpen álltam a dologhoz. Úgy igazából most éreztem a közösségi szolgálat kapcsán először, hogy van célja annak, amit csinálok, és hogy a munkával, amit elvégzek, lehet, hogy másoknak nagyon sokat tudok segíteni. Ez rögtön sokkal motiváltabbá tett, és a feladatot is sokkal nagyobb kedvvel és gyorsabban végeztem el. A barátaim körében nagyon ajánlottam ezt a típusú közszolgálati munkát, és nem csak az órák kipipálása miatt, hanem mert ez olyasvalami, amelynek folyamán a saját tudásunkat és tapasztalatainkat oszthatjuk meg korunkbeli diákokkal, és ettől a munkánk is sokkal értékesebbnek és fontosnak tűnik. Arról nem is beszélve, hogy nekem is egy nagyon jó ismétlés volt az adott tananyagon belül.”

Mindenkit jó szívvel buzdítok arra, hogy érdeklődjön a kórházában tanító kórházpedagógusnál vagy a következő email címen erről a nagyszerű lehetőségről : korhazsuliteam[kukac]gmail.comkorhazsuli logo

 

 

 

Tóthné Almássy Monika