Több kalória – jobb osztályzat
Az Amerikai Egyesült Államokban a tanulókat rendszeresen, központilag, standard tesztekkel felmérik. A tét az iskolák számára komoly. Ha a diákok rosszul teljesítenek, az iskolák támogatását csökkentik és a diákoknak azt javasolják, hogy menjenek másik iskolába. Így nem meglepő, hogy az iskolák különféle stratégiákat dolgoztak ki, hogy javítsák a diákok teljesítményét.
A Nemzeti Gazdasági Kutató Hivatal nemrégiben közzétett felmérése egyes körzetek esetében meglepő eredményt adott. Megfigyelték, hogy egyes iskolák a vizsganapokon magasabb kalóriaértékű ételt adnak a gyerekeknek. Az ételek kalóriatartalma durván 15%-kal volt magasabb, de általában kevesebb értékes anyagot, mint például A, vagy a C-vitamin tartalmaztak. Ez általában a korábban rosszul teljesítő iskolákra volt jellemző, amelyeket szankciók fenyegették rossz vizsgaeredmények esetén.
Feltehetően abból indultak ki, hogy a magasabb kalóriatartalmú ételek kicsit növelik az agy teljesítményét, és ezzel javíthatják a bizonyítványukat.
A vizsgálat eredményei azt mutatták, hogy az extra kalóriák valóban befolyásolják a vizsgaeredményeket. Azok az iskolák, amelyek a leginkább megnövelték a menü kalóriaértékét, mutatták a legnagyobb javulást a korábbi eredményekkel összehasonlítva. Különösképpen a matematikai vizsga eredményei javultak jelentősen.
A kutatók azt feltételezik, hogy az iskolák szándékosan, a vizsgaeredmények javítása érdekében adták az üres kalóriájú ételeket a diákoknak, és nem a vizsgákon nyújtott extrateljesítmény jutalmául. A diákok kedvenc ételei (pizza, sajtburger, tacos) ugyanis nem fordultak elő gyakrabban a vizsganapokon, mint más napokon.
A vizsgálatot végzők sajnálatukat fejezték ki, hogy egyes iskolák nem a keményebb tanulásra való ösztönzéssel próbálják meg javítani a vizsgaeredményeket. Az iskolák táplálkozásáért felelős központ igazgatója nem volt hajlandó kommentálni az eredményeket.