Digitális táblán is tanulhatunk a gyerekekkel a kórház suliban

interaktív tábla

„A Gutenberg galaxis” a digitális kultúrába beágyazódva él tovább.
(Marshall McLuhan)

Örömmel számolhatok be arról, hogy a Heim Pál Kórházban folyó betegágy melletti tanítást mi is színesíthetjük a digitális kor táblájával. Az LSK Hungária Kft. nagylelkűen adományozott iskolánknak, a Fővárosi Iskolaszanatórium Általános Iskolának egy ClassBoard Interaktív táblarendszert, amely a betegszállító liftekben jól szállítható, mivel kerekes állványa ezt lehetővé teszi. A cég vállalta a rendszer szervizelést is, ami nagy segítség, hiszen például egy projektorizzó drága mulatság.

A magyar iskolarendszernek is hasznos eszköze ma már az interaktív tábla,

amely egy közeli vetítésű projektor segítségével egyesíti magában a monitort, a billentyűzetet, az egeret és a vetítő vásznat. A számítógépünk közvetlenül az interaktív tábla érintésérzékeny felületéről vezérelhető. Az egeret a saját kezünk, a billentyűzetet pedig egy virtuális felület helyettesíti. A digitális toll színe, vonalvastagsága tetszőlegesen alakítható, és a digitális szivaccsal törölhető is.

A rendszer tartalmaz kamerát, hangfalakat, ezekkel élvezetesebbé és hatékonyabbá tehetőek a tanórák és jelentősen növelhető a gyerekek lelkesedése. Különösen igaz ez a kisebb létszámú, vegyes összetételű csoportok tanításakor.

20160317_110646Az interaktív tábla nagyfelbontású felülete alkalmas a tananyagokhoz kapcsolódóan HD minőségű,

3D-s filmrészletek, ábrák megjelenítésére, így a tanórákon igazi élményben van része diáknak, pedagógusnak egyaránt.
A tanár által előre elkészített, esetleg az internetről csatolt digitananyagokkal jelentősen megnő a diákokra fordítható idő. A tanulók nyugodtan figyelhetnek a magyarázatra, csak a szóbeli kiegészítéseket kell jegyzetelniük, hiszen a látottakat megkaphatják elektronikus formában is, mivel az interaktív tábla lapjain lévő tananyag elmenthető. A beteg tanuló sokkal könnyebben pótolhatja a mulasztást. Többször előfordult, hogy egy-egy betegágy melletti kórházi tanóra után az elektromos tananyagot a gyerekek a pendrive-jukon, vagy az okostelefonjukra átküldött e-mailben vihették haza.

A gyermekpszichiátriai osztályon tartott csoportos foglalkozásaink során a gyerekek nagyon örülnek ennek a kreatív eszköznek. Közülük már néhányan készítettek házi feladatként látványos prezentációt, interaktív feladatot. Sokan vihettek iskolánk hivatalos igazolásán házi feladataik jutalmául vagy órai munkájukért ötös osztályzatot saját iskolájukba.

Az iskolaigazgatókkal, osztályfőnökökkel tartjuk a kapcsolatot, hiszen fontos, hogy tudjuk pótolni a hosszan kórházban lévő beteg gyermekek leckéit, sok esetben előfordul, hogy az anyaiskola a mi érdemjegyeink segítségével le tudja zárni a sokat mulasztott gyermekeket. Olyan is előfordul, hogy egy magántanulói státuszban lévő tanulónak így elegendő osztályzata van a tantárgyakból, és nem kell év végén osztályozó vizsgát tennie.

Különlegesen szép a mi munkánk.

A Fővárosi Iskolaszanatórium pedagógusaiként a 13 fővárosi telephelyünkön, a gyermekkórházakban és a kórházak gyermekosztályain azon igyekszünk, hogy a kórházi gyógyulás után az iskolai munka folytatására felkészült gyerekeket engedjünk haza. Itt a Heim Pál Gyermekkórházban is így van ez. Örömmel visszük a tankönyveket, szemléltető anyagokat, laptopot, kézműves eszközöket, hogy érdekes tanulással és sok nevetéssel segítsük az orvosok, ápolók gyógyító munkáját. És most már a digitális táblánk is eszköz ebben.

Réfi Oszkó Ildikó

A interaktív tábla ünnepélyes átadására 2016.03.17-én került sor kórházunk Gasztroenterológiai osztályán.

Segíts az információ terjesztésében. Oszd meg a cikket ismerőseiddel is!