vitaminok

 
 

A D vitamin egészség-javító hatásai

D vitamin

Két tanulmány, amelyben 200.000 nőt vizsgáltak, azt mutatta, hogy a D vitamin szedésének milyen egészség-javító hatásai lehetnek. Azok a nők, akik az előírt napi mennyiségű D vitamint szedték 30%-kal kisebb eséllyel betegedtek meg reumatoid artritiszben és 40%-kal kisebb valószínűséggel fejlődött ki náluk szklerózis multiplex (SM), mint azoknál, akik kisebb adagban szedték a vitamint. A világon minden 100 emberből 1-nél, vagy 2-nél alakul ki reumatoid artritisz, amelyre a megvastagodott, fájdalmas izületek jellemzőek. Körülbelül a világ népességének 0,04%-ának van szklerózis multiplexe, ami egy gyógyíthatatlan betegség, fáradtság, remegés, és mozgásképtelenség kialakulása a jellemzőTovább


Mire jó a K-vitamin?

baba56

A vitaminok két nagy részre oszthatók: vízben valamint zsírban oldódó csoportra. Míg a vízben oldódó vitaminokat nem, addig a zsírban oldódó vitaminokat a szervezet képes raktározni. Ez utóbbiba tartozik az A,D,E,K vitamin. A természetben a K-vitamin két fő formában van jelen: a K1-vitamin, vagy fillokinon, amit a zöld növények szintetizálnak, valamint a K2-vitamin, vagy menakinon, amelyet a bélbaktériumok állítanak elő. A K-vitamin további változatai szintetikusan előállított vitaminhatású vegyületek, amelyek tulajdonképpen vitamin előanyagok. Mire jó a K-vitamin? A K-vitamin legfontosabb szerepe, hogy befolyásolni tudja a vér alvadási képességét, és segít azonTovább


Amit a D-vitaminról tudni érdemes

D vitamin

D vitamin A D-vitamin egy zsírban oldódó vitamin. Hormonnak és vitaminnak is tekintik, mivel a szervezet szintetizálni képes, és számos életfunkciónkban fontos szerepet játszik. A természetben kétféle D vitamin fordul elő: a nővényben keletkező ergocalciferol (D2), és a bőr faggyúmirigyeiben ultraibolya sugárzás (UV-B) hatására keletkező cholecalciferol (D3). A szoláriumok döntően UV-A sugárzást bocsájtanak ki UV-B helyett, ezért hiába barnul a bőr, D-vitamin a szolárium használata során nem keletkezik. Testünk tehát a D-vitamint napfény segítségével elő tudja állítani, ugyanakkor a táplálkozással is bevihetjük szervezetünkbe: májban, tőkehalmájban, halolajban, tojássárgájában is nagyobb mennyiségbenTovább


Close